Thursday, October 30, 2008

Alkisah aku dengan Servay Penampang hehehe...budu punya tajuk

Assalamualaikum...

Aiseh nda ku sangka pula ada juga yang membaca blog ku ini?? Tapi aku minta maaf lah sebab nda berkesempatan mo meng'update' blog ku ni buat sementara waktu kerana kesibukan tugas, sekarang ni aku kena menyiapkan bajet 2009 untuk Replanting Division dan Projek Khas di Semenanjung Bengkoka Pitas. Erm...lagi pula kepala otak aku ni sekarang ndada idea baru mo menulis blog. Mungkin aku boleh tulis tentang catatan perjalanan aku di beberapa buah tempat yang aku lawati sebelum ini kan... boleh berkongsi cerita juga bak kata pepatah jauh berjalan luas pemandangan bertambah pengalaman eheh... tapi tunggu lah sampai aku betul2 free ni baru ada masa menulis blog lagi.
Ini ada alkisah semalam aku mo gi sepanggar ambil si Da mo kasi kawan aku gi asrama si Umi, jadi aku nda balik rumah lagi terus ja jalan dari opis lepas opis hour. oleh sebab minyak kereta aku tinggal sikit jadi aku kira mau gi isi minyak lah dulu takut2 nanti nda sampai pulak aku di tempat si Da tersadai pula di siring jalan, aku pun singgah lah isi angin tayar di stesen petronas penampang, sebelum sampai di simpang masuk kawasan yang ada Servay Hypermarket dulu tu... Lepas isi angin tayar aku mau ambil duit dari ATM lah sebab mau isi minyak jadi aku ingat di servay tu ada satu mesin ATM di dalam jadi aku pigi lah sana, masa aku masuk jalan ke sana aku hairan 'eh kenapa malam ni macam nda banyak kereta parking2 di siring jalan ni ah?' Ooo siuk ni nda lah susah aku cari parking konon dalam hati aku ni, ALAMAK!!! sekali aku masuk di simpang depan Servay tu aku terkejut, yang tinggal cuma pagar di keliling kawasan bekas hypermarket tu dengan bulldozer aja... TECANGANG aku nasip nda TECANGAK. "Aih di mana sudah tu servay??? aku salah tempat ka ni??? adiiiih sudah lah malam ni gelap lagi ni...ni aku mau marah ni" sekali aku pusing2 baru aku sedar rupanya servay penampang sudah kena demolished. "Aih pa macam pula aku nda tau ni??? aisehmen adakah patut, padan muka aku nda mengikuti perkembangan semasa tempatan, almaklum lah aku sekarang nda lagi pernah beli newspaper cuma baca berita online ja konon tapi ketinggalan pula berita pasal Servay tu terbakar jadi moral of the story (for me lah) is belilah juga suratkhabar tempatan hehehe.... aik inda payah juga pula buli ja pinjam kawan punya di opis, hehehe member sebelah punya lah...eee bukan peluki bah mau berjimat ja hahahaha maklum lah sekarang ni semua barang naik harga sampai harga kertas recycle pun mahal juga. "Aiiyyaa duit aku di tangan yang tinggal untuk belanja aku saja cuma RM60, lagi RM100 ni nda buli dikacau pasal aku mau kasi si Umi, RM50 lagi mo ganti duit si Da yg aku suruh kasi si Umi in advance ari minggu tu pa macam mo belanja si Da makan ni? aiseh". Banjir la pula di Kepayan Ridge yg ari jumaat tu inda pandai berenti lagi tu ujan sampai lah ari minggu adeiii. Jadi aku pun isi saja lah minyak RM30 dapat 1/2 tangki pun cukup lah walaupun nda teisi penuh asal ja aku nda terpaksa tidur di siring jalan gara2 abis minyak kereta, bukan apa bah tapi aku ni pemalas bah mau balik2 gi isi minyak tu lah suka isi penuh sekaligus.
Lepas isi minyak aku teruskan perjalanan ke Sepanggar, on the way, aku singgah ATM di KK, sampai ja tempat si Da aku pun cerita lah sama dia yang aku singgah di bekas tapak servay tu, punya lah dia berabis ketawa besar, kurang asam gelugur betul dia..."Astagaaaaa ko nda tau ka pula servay tu sudah tebakar??? lamaaaaa suda tuuu....tu la kau inda pandai tingu newspaper" bilangnya. Adesss kena lagi aku. Aku garuk2 kepala ja yang memang gatal sebab 2 ari suda belum cuci rambut hihihihi...balik nanti mandi baru cuci lah...apa laaaa... ok lah nanti aku sambung lagi blog aku lain kali aaaa...tata titi tutu...

9 comments:

  1. haha.. aku ngam2 di servay tu masa terbakar. aku pula tekajut kenapa ramai tul kereta parking di siring jalan.

    ReplyDelete
  2. HA ha HA LUCULAH KO NI ANA. Aik aku pun pernah juga ba konon membawa dady c pais "pigi servey kita yg dipenampang "ku bilang (Servy P'pang kan dekat rumahku) - dia pun jawab "mana ada lagi servy suda tebakar tu!". Aku pula bukan nda tau tapi kes lupa.

    ReplyDelete
  3. hahahah best ini cerita ada moral kwang3x...

    ReplyDelete
  4. Waaah capat juga kamu terbaca ini blog aaaa. Hehehe ya ba ada moral of the story lagi kunun huhuhu... aku ingat aku saturang jak yang tepigi di servay yang suda tiada tu rupanya aku yg jadi follower hahaha jan marah haaa...nanti kena jual....

    ReplyDelete
  5. aii aiso ngam ngam ka di servay penampang masa terbakar? adalah ko dapat barang FOC? banyak urang dapat tu. ambik ja nda payah bayar. paling hebat masa kebakaran tu , itu fireman sempat lagi bekawat. apa lagi bila melatup ja tu barang aircond di servay..habis betepuk tangan orang ramai sana..

    ReplyDelete
  6. aduh.. aku lagi lah sedih besar, sap aku kerja kat sana masa itu servay buka lagi.. huhuu..
    kalau teingat balik mau menangis aku owh..
    biarpun banyak servay kena buka, tapi tiada yang dapat menganti servay ini..

    ReplyDelete
  7. Hai Joseph...terima kasih atas komen ko ya. Iya dulu2 ni sa selalu membeli belah di servay p'pang tu...

    ReplyDelete